Meikkiluokka
Koulutustila

Koulutus

Opiskele valoisissa ja uudistuneissa tiloissa.

Turku Beauty Institutessa järjestettävä kauneudenhoitoalan koulutus sisältää monipuolista opetusta mm. kasvohoidoista, vartalohoidoista, laitehoidoista, sekä ehostuksesta. Työpaikalla tapahtuva oppiminen tapahtuu koulun omassa Hoitola Estellessä.

Meillä voit suorittaa Hius- ja kauneudenhoitoalan perustutkinnon ammatilliset tutkinnon osat (145 osp,  kosmetologi tai kosmetiikkaneuvoja). myös yksittäisten tutkinnon osien suorittaminen on mahdollista. Opintojen kesto 16-19 kk määräytyy aiempien opintojen, sekä koulutusmuodon mukaan.  Koulutus sisältää teoriaopintoja, työpaikalla tapahtuvaa oppimista, itsenäistä opiskelua, sekä näyttöjen suorittamisen.

Hius- ja kauneudenhoitoalan ammatilliset tutkinnon osat

Hius- ja kauneudenhoitoalan ammatillisten tutkinnon osien laajuus on 145 osp.

• Hius- ja kauneudenhoitoalan perustutkinto, kosmetologi
  • Hius- ja kauneudenhoitoalan perustutkinto, kosmetiikkaneuvoja

Turku Beauty Institute -todistus annetaan hyväksytysti suoritettujen ammatillisten tutkinnon osien jälkeen.

• Pakolliset tutkinnon osat 70 osp
  • Jalka- ja käsihoitopalvelut 20 osp
  • Kasvohoitopalvelut 35 osp
  • Myyntityö ja asiakaslähtöinen palvelu hius- ja kauneudenhoitoalalla 15 osp

Valinnaiset tutkinnon osat 1: 35 osp

• Ehostuspalvelut 15 osp
  • Vartalohoitopalvelut 20 osp

Valinnaiset tutkinnon osat 2: vähintään 35 osp

• Hius- ja kauneudenhoitoalan neuvontapalvelut 25 osp
  • Kylpylähoitopalvelut 15 osp

Opinnot, yhteiset tutkinnon osat

Ammatillisten tutkinnon osien lisäksi suoritetaan yhteiset tutkinnon osat 35 osaamispistettä. Yhteiset tutkinnon osat suoritetaan yhteistyössä Raision koulutuskuntayhtymä Rasekon kanssa. Suoritettuasi sekä ammatilliset että yhteiset tutkinnon osat, saat tutkintotodistuksen ja tutkintonimikkeen kosmetologi tai kosmetiikkaneuvoja ja voit halutessasi hakeutua todistuksella jatkokoulutuksiin (esim. AMK).

Kosmetologi

Ihon hoidon osaamisala

Kosmetologit työskentelevät kauneushoitoloissa, kylpylöissä, palvelutaloissa kongressikeskuksissa ja hotelleissa, laivoilla tai tavaratalojen kosmetiikkaosastoilla joko yrittäjinä tai työntekijöinä. Kosmetologit voivat työskennellä myös myynti- ja koulutustehtävissä.

Hoitotyössä kosmetologi suunnittelee, toteuttaa, myy ja markkinoi asiakkaalle kasvojen, vartalon, jalkojen ja käsien hoitoja sekä ehostusta. Lisäksi hän ohjaa ja neuvoo asiakasta värien käytössä, persoonallisen tyylin löytämisessä, ihon ja kehon itsehoidossa sekä ihonhoitotuotteiden valinnassa ja käytössä. Suuri osa hoitotyöstä tehdään käsin. Hoidossa käytetään myös erilaisia laitteita tehostamaan hoitotuloksia.

Kosmetiikkaneuvoja

Hius- ja kauneudenhoidon neuvonnan osaamisala

Kosmetiikkaneuvojan työssä ovat tärkeitä myynti-, asiakaspalvelu- ja esiintymistaidot, luonteva asiakkaan kohtaaminen myynti- tai hoitotilanteessa sekä hienotunteisuus. Kosmetiikkaneuvojat työskentelevät tavaratalojen, laivojen ja lentokenttien kosmetiikkaosastoilla myynti- ja esittelytyössä. Apteekeissa ja kosmetiikan maahantuojien tukkumyynnissä myynti- ja koulutustehtävissä.

CIDESCO

Kansainvälinen CIDESCO tutkinto

Kansainvälinen kauneudenhoitoalan CIDESCO järjestö on perustettu vuonna 1946. Järjestön pääpaikka sijaitsee Sveitsin Zürichissä. Kauneudenhoitoalan jäsenistöä järjestöllä on yli 40 maasta ja kansainvälisiä CIDESCO-kouluja 240.

Kansainvälinen CIDESCO järjestö luo mahdollisuuden globaaliin yhteistyöhön kokoamalla yhteen kauneudenhoitoalan ammatillista osaamista. Yhteistyötä tehdään mm. lääkäreiden, kirurgien, ihotautilääkäreiden ja kosmetiikan valmistajien kanssa. Tärkeänä tavoitteena on myös luoda kestävät puitteet kauneudenhoitoalan kansalliselle ja kansainväliselle koulutukselle, kehittää tutkintojärjestelmää ja mahdollistaa uusien CIDESCO koulujen syntyä.

CIDESCO tutkinto on arvostettu kosmetologin kansainvälinen tutkinto ja tutkinnon suorittaneet työllistyvät hyvin CIDESCO laatucertifikaatin kautta niin Suomessa kuin ulkomailla.

Palaamassa alalle?

Oletko palaamassa alalle? Kaipaatko osaamiseesi täydennystä?

Turku Beauty Institutessa voi tulla kertaamaan ja täydentämään osaamistasi. Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman kautta tarjoamme sinulle joustavasti tarvitsemasi sisällön. Ota meihin yhteyttä niin suunnitellaan yhdessä.

Etkö löytänyt itselle sopivaa koulutusta vai haluatko kenties lisätietoa?